Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av jenny - 6 oktober 2011 19:18

Jobbade hemifrån idag. Så skönt! Är väl inte jätteeffektiv, det måste jag medge men svarar på alla samtal osv som kommer in.

Fick till en lunch med mamma och brorsan som kom med två av sina barn.

Sen en runda i centrum för att jaga skor. Har hittills dragit runt i ett par så sköna joggingskor, men de kan man inte riktigt knata runt i när det är minusgrader. Men jisses vad mer vinteraktiga skor blir hårda och otympliga när man är van vid att smyga fram i skor mjuka som tofflor. Fast nog hittade jag ett par riktigt fina skor, men behöver ett par till för att vara nöjd..   


Sen vart det en påhälsning hos Manne man i duggregnet.

Skulle plocka in honom och kunde bara inte hitta hästarna. Så fick knata runt hela hagen med den ena hästen (den som jag faktiskt hittade med en gång, vid matplatsen förstås..) gåendes efter hela vägen runt. Sen såg jag den lilla flocken på ängen och då fick de såklart tokryck och sprang upp och förbi mig *suck*. Tillbaka till matplatsen (alltså varvet runt) så var de allt lite uppjagade. Jag som hade tänkt ta det lite lugnt med Manne och borsta i lugn och ro, ta in honom i gången där han ska skos nästa vecka som Eva börjat med att träna honom. Fick tänka om lite för han var allt lite stissig efter språngmarschen. Så det blev en avdamning av en rejält lerig häst, muta med lite kraftfoder och sen beta lite gräs en stund innan jag släppte ut han igen.


På det hela taget en riktigt bra dag utan stress och jäkt och bara mysgrejer. Mer sånt!

Ovido - Quiz & Flashcards