Alla inlägg under maj 2013

Av jenny - 24 maj 2013 22:19

Nu har Lova kommit på det här med kattmaten. Först så var det bara kul att pilla i matskålen med Melker och Frejas mat. Sen kom hon på att det var ännu roligare att strö runt matkulorna i köket och sen plocka tillbaka dem. Efter det så försökte hon äta dem med en sked.. Och nu är det två saker som är riktigt kul med maten. Först så är det att gå runt med matskålen i hela huset. Häromdan kom hon gåendes med den till mig, som satt på dass naturligtvis.., tappar skålen av keramik som går sönder och kulorna sprids överrallt. Lova hellycklig och ska jaga fatt matkulorna medan jag fick väldigt bråttom.

Igår hörde jag att Lova satt och skrattade. Misstänkte att något var fara å färde men ser det här istället   


lova matar freja

             

Av jenny - 23 maj 2013 13:30

Det är roligt nu att gå till lekplatser med Lova. Det märks att hon uppskattar det och tycker det är skoj. Vi har en annan liten en som vi brukar träffa och leka med. De ska gå på samma förskola också, så det är lika bra att de börjar vänja sig vid varandra.


bus hela dan

     

Av jenny - 22 maj 2013 21:37

Idag var jag på intervju för ekonomiassistent tjänsten. Chefen verkar bra och jobbet faktiskt varierande. Var lite orolig att det kanske skulle vara monotont men verkar inte så. Så, vi ska båda tänka och så hör jag väl av henne inom en ganska kort framtid. Men hoppas såklart på att jag får börja där! Min chef är på tjänsteresa, så inget kommer att beslutas innan han är tillbaka ändå.

När jag ändå var inne på jobbbet passade jag på att hälsa på min gamla kollega och den tjejen som jag ska avlasta i början. Fick se mitt nya rum, en liten skrubb, men det är iaf ett eget rum. Så nu känns det väl aningens bättre att komma tillbaka trots allt. Ännu bättre om jag får ovan jobb..

Av jenny - 21 maj 2013 21:47

Nu mår Melker precis som vanligt igen efter sin sista skada. Han vill bara ut och mysa. Han har sina ställen som han går till och kan försvinna nån timme innan han visar sig igen. 

Om man inte inte hittar honom ute så kan man alltid ta en sväng inne.. Nåt ställe som tydligen är en höjdare är i rena tvätten högen.. Mindre kul för oss.


melker nerknölad i ren tvätt

 


eller så ligger han bara helt öppet på gräsmattan och njuter i fulla drag

   

Av jenny - 20 maj 2013 09:15

Om exakt två veckor sitter jag på jobbet igen. Ångestframkallande? Absolut!

Har fortfarande ingen ny tjänst utan bara en anställning. Vet däremot att jag ska göra lite av det som jag gjorde innan, som avlastning till en annan. Sen ska jag avlasta en annan avdelning med vissa saker, som jag inte vet än vad det är. Så hela juni verkar det finnas uppgifter i alla fall, sen är det mer osäkert. Får väl se det hela som en mjukstart eller nåt. Lär ju inte ha någon tidspress på mig.. Sen åker vi till mallis och jag har semester, så får verkligen se det här som en kort, kort period. Men efter semestern är det inte spikat än heller vad som händer. Ska träffa en chef över ekonomiavdelning för en ekonomiassistenttjänst som blir ledig. Det skulle vara väldigt intressant, så hoppas det går vägen.


För tillfället försöker jag mest bara radera att jag ska tillbaka till jobbet alldeles, alldeles för snart.

Av jenny - 19 maj 2013 21:39

Idag har Lova kommit på att det plaskar om man kastar ner en liten sten i brunnen i gatan. Det var jättekul!


plaskeliplask

         


Förutom att kasta småsten ner i brunnen så har vi lekt på tomten, speciellt med ett rabarberblad. Jättekul det med!

Vi har spontanfikat hos grannarna, promenerat till ica och fått fika besök av en gammal kompis och hennes kärlek. Fullt ös från klockan 6 imorse. Så när Lova valde att sova middag först i bilen och sen somna om i min famn när hon vaknat från bilen och jag somnade med henne så var det ju hur mysigt som helst. Hon sov i 3 timmar på dan, vilket nästan aldrig händer. Men händer det så bara vägrar hon sova på kvällen. Likaså ikväll. Borde väl vara vis av erfarenhet vid det här laget, men icke. Trodde naturligtvis att hon skulle somna efter vällingen vid 19 tiden. Istället tog hon och somnade in vid 21.. Och nu börjar det bli min tur..

Av jenny - 15 maj 2013 21:21

Inatt har det inte blivit många timmars sömn. Vid 23 igår vaknade Lova och kunde inte komma till ro och sova ordentligt förrän 02.30 Hon snurrade runt åt alla håll, blev vaggad i omgångar, buffad på rumpan, klappad på ryggen, smekt på huvudet. Absolut inget hjälpte. Nån gång skrek hon lite men mest så var det bara snurr å rulla runt i sängen å kund bara inte somna. Sen äntligen somnade hon för att börja sitt rulla runt igen vid halv sju men vaknade inte ordentligt förrän vid halv åtta. Känner mig rätt sliten nu. Men på nåt konstigt sätt orkar man. Humöret är inte topp och man är verkligen genomtrött men det går. Lite jobbigt bara när hon har de här sova dåligt perioderna. Nu har hon sovit två bra nätter på närmare tre veckor.Hur som helst var hon på strålande humör idag och vi tog oss till öppna förskolan med ett gäng andra mammor. Där var det fullt röj och hon for runt efter alla bollar. Nu däremot är det förhoppningsvis en lång natts sömn för henne..

Av jenny - 14 maj 2013 19:45

Ibland är inte allt på topp för Lova. Då får man försöka klura ut hur man ska göra saken lite bättre. Att plocka en blomma har varit väldigt bra några dagar.


inte roligt

   


mycket bättre

                   

Ovido - Quiz & Flashcards