Alla inlägg under september 2011

Av jenny - 30 september 2011 09:41

Jag kan bara inte förstå hur vissa människor fungerar som tar ut sin ilska och besvikelse över sitt liv på försvarslösa djur! Det är inte djurens fel för att ägaren spelat bort pengarna på poker, tar droger eller vad det nu kan vara.


Läs den här länken, den är inte trevlig. Ligger på Aftonbladet, men den är inte rolig att läsa för det...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13705190.ab

Av jenny - 28 september 2011 13:55

Per skulle ut och plocka svamp häromdagen. Han tänkte att vedkorgen skulle vara rätt bra att lägga svampen i, så han tömde den och höll väl på med annat ett tag.

Sen när det var dags att bege sig var korgen upptagen..

Freja bara älskar att lägga sig i saker när de byter ställen. Framför braskaminen är korgen totalt ointressant, men när den helt plötsligt stod tom i hallen var den jätterolig.

Så det vart kattplockning istället   


   

Av jenny - 27 september 2011 18:44

Idag hade vi ett möte med alla studie och yrkesvägledare i de 3 kommuner vi jobbar mot. Eftersom vi var så nära IKEA så var Lisa och jag bara tvungna att ta oss en tjänstetur dit efter mötet. Vi behövde faktiskt en dramatenkärra så vi slipper släpa mjölk, kaffe och frukt vareviga vecka mellan affären och kontoret. Så ett ärende hade vi..   

Passade naturligtvis på att fylla min egna privata påse också. Köpte två billydörrar till kontoret, en lampa till badrummet och lite smått och gott som det alltid blir. Bland annat värmeljus. Upptäckte när jag kom hem med mina ljus att vi redan hade 3 oöppnade förpackningar. Ojdå, så det kan bli.. Får skylla på att det är en bra värmekälla, hehe. Hann förbi Jysk en sväng också och köpte en klädhängare till sovrummet. Nu är det "bara" monteringen som väntar. Per har åkt till Jula (snacka om reklamblogg i det här inlägget) för att komplettera lite till lampan så vi får upp den. Själv ska jag ta mig an klädhängaren och billydörrarna. Nu ska det en gång för alla bli ordning i kontoret! Eller i alla fall två dörrar så vi kan stänga om oredan i bokhyllorna.

Av jenny - 26 september 2011 19:08

Per och jag var iväg i kväll och vaccinerade missarna.

Veterinären kollade också på Melkers bak och tömde analsäckarna. Förmodligen räcker det med det, annars måste vi komma tillbaka och göra någon annan slags tömning. Vi hoppas förstås att det går bra utan det. Han har varit med om tillräckligt mycket elände nu så det räcker med operationerna av benet förra hösten...

Freja skötte sig alldeles utmärkt. Hon var svettig under tassarna men gjorde ingenting, hon märkte inte ens av sprutan utan blev mest beundrad av veterinären som tyckte hon var så fin. *stolt*

Av jenny - 26 september 2011 13:35

Vilken helg vi har haft Eva och jag!

I lördags morse åkte vi till Mörtsjötorp i Strängnäs för att få rida islandshästar.

Vi brukar åka på en ridhelg varje år och den här gången var klart den bästa!

Vi kom dit och fick inkvartera oss i ett jättefint inrett loft med både toa och dusch (vilket är lyx om man jämför med hur det tidigare varit). Sen fick vi en ridlektion på välutbildade hästar. På eftermiddagen vart det en långtur där vi fick testa på två andra hästar. Och kvällen avslutades med middag inne i saloonen där vi satt och tjattrade framåt tolv på natten. Sen var det till att stupa i säng.

I söndags var det frukost i magen och sen bar det iväg på utetur igen. Nu fick vi rida ytterligare nya hästar. Lika bra att passa på att testa lite olika när man får :)

Väl tillbaka på gården vart det fika med mackor och goda bullar och så var det dags för hemfärd.

Det här stället rekommenderas helt klart! Man känner sig som en i familjen och allt är så himlans välordnat och organiserat och utgår från oss (alltså vi som är där). Sen är hästarna väldigt välridna och man får chansen att känna på hur gångarterna faktiskt ska vara. Ett toppenställe helt enkelt!

                 



Av jenny - 23 september 2011 11:48

Då bär det av till Strängnäs och vår ridhelg! Vi ska få rida islandshästar i fin natur, få en lektion och äta gott. Och som det ser ut nu så ska det bli bra väder också. Kan ju faktiskt inte bli bättre!!

Nu var det ungefär evigheter sen som jag red så kommer säkert ha träningsvärk i ridmusklerna. Men det är bara nyttigt, då vet man att man lever   

Sen hoppas jag förstås att jag ska komma iväg och kunna rida några gånger till innan jag blir för stor och klumpig. Inte i Strängnäs, men hänga på Eva. Det känns lite snopet att behöva lägga mitt största intresse åt sidan i ett halvår, fast det är som det är. Men är så himlans rastlös när jag kommer hem från jobbet så det nästan kliar i kroppen. Är ju van att få åka till stallet. Får försöka hitta något annat att roa mig med tills vidare. Något förslag?

Av jenny - 22 september 2011 20:34

Igår fick jag nån slags tokig idé om att jag skulle baka småkakor efter jobbet. Har nog aldrig bakat en småkaka i mitt liv, så fråga mig inte vart idén kom ifrån.. Drog iväg och shoppade alla ingredienserna och sen hem med full rulle.

Och det var ganska kul. Inte så att jag kommer pyssla med det varje kväll, men nån gång per år eller så   

Fick ihop 2 plåtar av Leilas cookies, 2 plåtar kolasnittar och en plåt av någon slags chokladkaka. Smeten till kolasnittarna var inte nådigt god! Mums! Kastade in allt i frysen sen och ikväll har Per och jag redan tryckt i oss två små påsar kolasnittar..

Av jenny - 21 september 2011 11:34

Vi ska få tillökning i familjen.

De flesta som känner mig skulle nog snabbt dra slutsatsen att det är en till hårig krabat på 4 ben som skulle flytta till oss. Skulle i och för sig inte tacka nej till det. Freja skulle nog bli överlycklig över att få en lekkompis att springa runt med, Melker skulle nog vara måttligt förtjust..

Men nu är det såhär att vi ska få en människoknodd. Den dimper ner i mars nån gång om planerna går som de ska. Då blir det nog livat värre här hemma ändå för missepissarna. Hoppas att de accepterar förändringen. Men de har ju valet att vara ute om de känner för det, så det går nog bra.


Hur som helst så har vi fått en barnvagn av Eva och Christian. Den står i hallen för tillfället och är redan väl använd..


melker myser

  

När väl rädslan för den där stora saken i hallen gått över för Melker så insåg han med förtjusning att den var rätt bra att ha. Det får bli fight om vem som ska sova där sen   

Ovido - Quiz & Flashcards