Direktlänk till inlägg 22 september 2011

kakfnatt

Av jenny - 22 september 2011 20:34

Igår fick jag nån slags tokig idé om att jag skulle baka småkakor efter jobbet. Har nog aldrig bakat en småkaka i mitt liv, så fråga mig inte vart idén kom ifrån.. Drog iväg och shoppade alla ingredienserna och sen hem med full rulle.

Och det var ganska kul. Inte så att jag kommer pyssla med det varje kväll, men nån gång per år eller så   

Fick ihop 2 plåtar av Leilas cookies, 2 plåtar kolasnittar och en plåt av någon slags chokladkaka. Smeten till kolasnittarna var inte nådigt god! Mums! Kastade in allt i frysen sen och ikväll har Per och jag redan tryckt i oss två små påsar kolasnittar..

 
 
Ingen bild

Eva

30 september 2011 13:20

Recept på kolasnittarna tack...!!

jenny

30 september 2011 15:03

Det ska du absolut få! Busenkla att göra och smeten är minst lika god som kakorna *mums*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 21 augusti 2014 09:14

Igår så hade vi överraskningsfest för min äldsta brors fru som fyller 50. Vi möttes allihop efter jobbet och åkte upp i samlad trupp och sjöng hela vägen in i huset. Hon vart verkligen glad! Lovas minsta kusin var med och de kom igång och röjde o...

Av jenny - 19 augusti 2014 09:46

Men nu är det väl ändå dags att sätta fart här igen. Sommaren har varit riktigt bra med kryssning till Bornholm, Köpenhamn och Visby. Massor av bad i havet, besök på Gröna Lund, tur med båt i skärgården, ett besök vid kakslottet (taxinge slott) och...

Av jenny - 10 juni 2013 20:30


Nu är det Per som är hemma med Lova och de håller igång hela dagarna. Lova har börjat prata väldigt mycket nu, på sitt vis, och det babblas i det oändliga. Oavsett om man är ute och går eller om vi är hemma. Undrar just hur mycket hon kommer snacka...

Av jenny - 9 juni 2013 22:17

På självaste nationaldagen så blåste Per upp Lovas första lilla pool. Den tyckte Lova verkade helkul och satte sig i den. Ingen fara, den var ju tom. Sen skulle vi fylla på vatten och Per tog ljummet från köket. Efter första ösningen hann han bara vä...

Av jenny - 24 maj 2013 22:19

Nu har Lova kommit på det här med kattmaten. Först så var det bara kul att pilla i matskålen med Melker och Frejas mat. Sen kom hon på att det var ännu roligare att strö runt matkulorna i köket och sen plocka tillbaka dem. Efter det så försökte hon ä...

Ovido - Quiz & Flashcards