Alla inlägg den 2 juli 2011

Av jenny - 2 juli 2011 23:04

..att jag aldrig någonsin igen ska städa ur en husvagn på årets varmaste dag. Det finns ett talesätt att "man lär av sina misstag" och det har jag tagit lärdom av idag.

Men nu är den i alla fall ren och fräsch invändigt så de nya ägarna bara kan tuta och köra...eller tuta och dra eller nåt sånt.

Av jenny - 2 juli 2011 22:54

I förmiddags åkte Per tillsammans med 3 till upp till Kiruna. De skulle vara i Kiruna några timmar och sen åka taxi till till en by nånstans där uppe som påminner om det finska språket. Med andra ord vet jag inte riktigt vad det heter.. Hur som helst, där skulle de sedan åka vidare till Kaitumälven med sjöflyg. Fick ett sms om att piloten var gammal JAS pilot och det är ju bra, men tydligen var planet från 1951. Får ju hoppas att det är välservat.. Trodde att de kanske skulle ha någon liten täckning på mobilen men det verkar kört. Där ska de vara i en vecka. Sova i tält och vara ute i vildmarken tillsammans med alla firrar i älven. Läste lite nu, och om jag inte minns helt fel har nog Per printat in det i mitt huvud också, att det är väldigt mycket harr där. Så hoppas att det är en god fisk   . För alla som undrar hur man nu får kontakt med Per, om något skulle hända där uppe. Tydligen så åker sjöflyget förbi där varje kväll för att kolla så allt står rätt till. Så kontakt får man väl inte, men skulle något hända dem så finns ju flyget där.

Ovido - Quiz & Flashcards