Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

ett riktigt prakt pucko

Av jenny - 17 juni 2012 22:09

I morse när jag var uppe med Lova, klockan var nästan 6.45 så hörde jag världens oväsen utanför huset på gaveln. Det var tydligt en fyrhjuling som körde runt och jag blev irriterad över att folk inte kan bete sig som normala människor utan kör med en sån leksak så tidigt och dessutom i vår skog. Hade jag inte suttit och gett Lova mat (var lite fast i soffan..) så hade jag gått ut och skällt ut den som höll på! Hörde att fyrhjulingen åkte vidare och sen nån som sprang på stigen vid vårt hus. Då hade Lova äntligen käkat klart och jag kunde kolla vad som egentligen händer. Då ser jag en polis stå utanför staketet på baksidan och pratar med vår granne. En polis, på vår lugna gata! Går ut och ser en pikébuss stå vid vändplan, polisen springer tillbaka till bussen och den åker. Så jag knatar ut och kollar med grannen vad som händer. Då är det en riktig idiot som tydligen har stulit en vattenskoter nånstans i vårt område, blivit sedd av polisen (som verkar ha haft span på den här mannen på fyrhjulingen) och sen försökt smita genom att dra skotern med fyrhjulingen genom en grannes häck och samtidigt repa hela hennes bil, nerför vår gata och in på stigen precis vid vårt hus för att sen försöka åka över bron över ån. Det gick ju såklart inte för spåren visar att fyrhjulingen måste ha varit ganska så mycket för bred för bron så den har kört fast där och lämpat skotern och dragit vidare. Därav allt sa-ns oväsen! Så det låg en vattenskoter utanför vår tomt på baksidan. Nog för att vi nästan har sjötomt... (ån) men den passar nog bättre för leksaksbåtar och sånt.. Plus en andfamilj som bor lite längre upp och som har ungar! Jättesöta!

Hur som helst så måste skotern ha varit helt förstörd under efter att ha blivit dragen på asfalten sådär brutalt. Nån timme senare kom polisen tillbaka med assistanskåren för att hämta skotern.

Det var en dramatisk morgon.

Jag hoppas verkligen att de får tag på stolpskottet på fyrhjulingen så han åker dit så det skräller om det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 21 augusti 2014 09:14

Igår så hade vi överraskningsfest för min äldsta brors fru som fyller 50. Vi möttes allihop efter jobbet och åkte upp i samlad trupp och sjöng hela vägen in i huset. Hon vart verkligen glad! Lovas minsta kusin var med och de kom igång och röjde o...

Av jenny - 19 augusti 2014 09:46

Men nu är det väl ändå dags att sätta fart här igen. Sommaren har varit riktigt bra med kryssning till Bornholm, Köpenhamn och Visby. Massor av bad i havet, besök på Gröna Lund, tur med båt i skärgården, ett besök vid kakslottet (taxinge slott) och...

Av jenny - 10 juni 2013 20:30


Nu är det Per som är hemma med Lova och de håller igång hela dagarna. Lova har börjat prata väldigt mycket nu, på sitt vis, och det babblas i det oändliga. Oavsett om man är ute och går eller om vi är hemma. Undrar just hur mycket hon kommer snacka...

Av jenny - 9 juni 2013 22:17

På självaste nationaldagen så blåste Per upp Lovas första lilla pool. Den tyckte Lova verkade helkul och satte sig i den. Ingen fara, den var ju tom. Sen skulle vi fylla på vatten och Per tog ljummet från köket. Efter första ösningen hann han bara vä...

Av jenny - 24 maj 2013 22:19

Nu har Lova kommit på det här med kattmaten. Först så var det bara kul att pilla i matskålen med Melker och Frejas mat. Sen kom hon på att det var ännu roligare att strö runt matkulorna i köket och sen plocka tillbaka dem. Efter det så försökte hon ä...

Ovido - Quiz & Flashcards