Alla inlägg under juni 2012

Av jenny - 10 juni 2012 11:00

Melker och Freja lever rövare som vanligt. Försöker undvika att de ska sova där Lova brukar vara. Mest för att undvika att Lova får allt för mycket hår kring sig, men också för fästingar och annat otyg. Fast måste säga att det är lättare sagt än gjort att att få våra små vildkatter att göra som jag vill. Så fort Per och jag vänder ryggen till så har de hittat ett nytt ställe att vila på som är mysigt..


melker vilar lite i Lovas babynest, medan Lova fick sova i sängen i stället..

 


freja har hittat babysittern av alla ställen att ligga och mysa i..

 


och så vagnen då förstås, både under och över..

    

Av jenny - 9 juni 2012 23:03

Några bilder på Lova:


en glad liten skrutta

             

Av jenny - 9 juni 2012 22:52

Nu har äntligen lusten att blogga infunnit sig igen.

Vad har hänt?

Jo Lova har haft barnvakt för första gången. Hon fick komma hem till faster Lotta och kusinerna Elin och Fredde. Jag passade på att klippa mig och storhandla (mindre roligt kanske, men nödvändigt) medan Lova blev kungligt road. Hon sov dessutom bara en halvtimme vilket måste vara rekord när hon är borta.


Sen har vi varit på födelsedagskalas hos min bror och firade. Då däremot sov Lova mer eller mindre hela tiden. Hon var vaken när vi kom fram, fick mat och slocknade, vaknade när vi skulle hem.. Praktiskt.


Vi har även varit iväg på tur med en busslast full med föräldrar och ungar via baby cafét och öppna förskolan. Vi åkte till Södertälje och Tore Källberget. Blev nojjig i sista stund och började fundera över hur en liten 11 veckors bäbis åker säkert i en sån buss, så tog bilen istället. Kändes mycket bättre! Lyckades skrämma upp en av de andra mammorna jag träffar ibland också, så vi lyckades med bedriften att trycka in två stora barnvagnar, två bäbisar med babyskydden och vi två vuxna i vår bil. Det gick med lite vilja!


Idag har jag varit iväg själv till stallet med Eva, vilket var evigheter sen. Det var en stor dag för Manne man fyllde aktningsvärda 18 år! Det firade vi med en bunke full med äppel- och morotsbitar i. Det slank ner med full fart och var nog rätt uppskattat. Hade Manne fått bestämma så hade han nog velat haft påfyllning..



Ovido - Quiz & Flashcards