Alla inlägg den 10 december 2012

Av jenny - 10 december 2012 22:10

Har ju lite problem med ljumsken efter graviditeten. Så var hos läkaren idag igen för utvärdering av ultraljudet på sophiahemmet. Det är nu konstaterat ett inre åderbråck och det ska opereras bort. Äntligen ett svar! Läkaren sa att jag kanske fått en propp där när jag var gravid som sen släppt. Men under den tiden har blodet hittat en annan väg så bråcket liksom stannade kvar av trycket som blir i magen (eller nåt åt det hållet). Men nu ska det väck! Och tydligen är det ingen stor operation utan det görs med lokalbedövning. Men jag sa att jag helst vill slippa vara så medveten om saker och ting så jag får sömnpiller innan. *phu* Och sen är det väl bara till att läka och så är jag fit for fight igen.

Av jenny - 10 december 2012 20:28

Ja det har verkligen vräkt ner snö här. I onsdags så kom det nog över en halvmeter, så var helt insnöad här hemma. Till slut kom en granne och skottade bort snön på gatorna här (med traktor förstås) så alla kunde komma hem igen. Var ute och skottade fram en gång så Melker och Freja skulle kunna gå ut och lufta sig lite. Melker blir så sur när han inte kan vara ute, så lika bra han fick sin lilla gång.

Per fick kämpa hela kvällen med snöslungan sen.



Ovido - Quiz & Flashcards