Alla inlägg den 24 november 2010

Av jenny - 24 november 2010 19:06

gröna fingrar.

Nånstans på vägen lyckas jag på något sätt att alltid ta död på våra blommor. Inte orkidéerna, de klarar sig utan vatten någon vecka eller så, hehe.


Men den här cyklamen var så fin i färgen. Hoppas den tar sig!


  

Av jenny - 24 november 2010 09:31

Vår oskyldiga lilla missa har blivit gatans storjägare!


I går morse gick jag upp i sovrummet, trött förstås, och såg nåt raggigt ligga på golvet vid fönstret. Tänkte att det var en rätt sliten leksaksmus och gick ner. Nästa varv uppe var jag tvungen att kolla vad det var för mus..

Jo tjohej! Vaddå leksaksmus!!? Där låg det en stendöd blåmes.. Freja kom upp och kollade inte ens på sitt byte. Hon ville bara ha sin mat (tydligen är inte fågel värdig mat för henne, utan det ska vara light kulorna från Hills). Så hon fick sin kära mat och jag fick ta och kasta den stackars fågeln i en påse och ta fram allt vi hade i 

desinfektionsmedel och skura golvet, vill ju inte få fågelinfluensan.. :)


I morse gick jag faktiskt ett extra varv för att leta fåglar, haha.

Rätt hemskt egentligen, jaga för att de rör sig och sen inte bry sig. Men samtidigt är det katternas natur så får väl acceptera att snuttan vuxit upp och blivit jägare.. Skulle föredragit att hon fortfarande lekte med sina låtsas möss.

Ovido - Quiz & Flashcards