Alla inlägg den 27 november 2010

Av jenny - 27 november 2010 18:05

Nu så, efter att mest tid gått åt till att maskera och täcka så har även väggarna i trappan fått sin färgklick.

Känns bra att allt är någorlunda enhetligt.


 

före, sthlms vitt och ljusblått.


     

efter, sandbeige


Nu har vi också storbesök av Pers systerson som ska sova över. De har varit iväg och shoppat spel till playstation och sitter nu som klistrade framför tv:n.

Snart dags att äta lite middag.   

Av jenny - 27 november 2010 13:05

Japp, här är det inte en sekund av lugn och ro..


Vi var verkligen trötta igår kväll och slocknade i skaplig tid. Så vid 2 på natten vaknade jag av ett underligt ljud. Tänkte att Melker lyckats ta sig ur buren och blev alldeles kallsvettig..

Gick till vardagsrummet och där satt Melker i buren med pigga ögon och Freja struttade runt i rummet. Då lyckades jag i min sömniga tillvaro förstå att vi lyckats få in en mus på taket. Mellan golvet på övervåningen och taket i vardagsrummet. Freja sprang runt efter ljudet och ville fånga medan Melker satt och jamade. Och den där j-a musen bara fortsatte springa som besatt i taket. Så, jag väckte Per (vad annars..?hehe) och tänkte såklart att han hade en lösning på problemet. Vi tände en brasa och förde lite oväsen och till slut så vart den lugn.

Det eländet över. Då börjar nästa.


Melker bara vägrade vara lugn och sova. Nä, då har ju han piggnat till när det blev så livat hemma att han tyckte det var onödigt att sova. Han krafsade runt i lådan, filtarna, jamade. Det gick inte ens att muta med mat. Sen lugnade han ner sig å efter någon timme satte han fart igen. Fram till tja, 7 kanske i morse. Då hade jag gett upp och lagt mig på soffan så han kunde se mig hela tiden.

Nu ligger han och sover så sött. Han verkar helt slut. Jag med.. Men här ska minnsan målas. Bilder på det kommer senare. Tjohej

Ovido - Quiz & Flashcards