Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

jag vet, jag vet, jag vet...

Av jenny - 16 juli 2011 16:34

Jag har varit extremt dålig på att blogga. Lusten försvann när semestern började. Trodde förstås att det skulle bli tvärtom, att när jag har semester har jag all tid i världen att blogga och viljan.. Men ibland blir det inte som tänkt. Istället har jag mer eller mindre inte gjort nånting. Väldigt skönt men känns samtidigt som slöseri med tid på nåt sätt. Fast tror att man behöver varva ner och inte göra nåt bara för att få känna på det med.

Ok då, lite har jag väl gjort ändå... Ridit förstås. Det går inte att vara utan. Fast det kanske ni som känner mig redan visste, haha. Så har lunkat runt i skogarna med Eva och våra två vita springare (nja den ena är väl mer grå egentligen..).

Medan Per var ute i vildmarken och fångade fisk så passade jag på att måla om rummet bredvid vardagsrummet hemma. En "quick fix" som jag bara älskar att göra   . Och det slutar alltid med kommentaren att "det blev i alla fall bättre än det var innan". Det blev det nu med.

Innan var det det en hemsk tapet (som iofs fortfarande sitter kvar för inte drog jag ner den inte) som var vit med en himlans massa smuts och en tjusig lila bård mot taket från -90 talet nångång antar jag.

Eftersom jag absolut har velat haft gul färg på väggen, efter jag läst nånstans att det är 2011 års färg så köpte jag det och målade. Och det blev hemskt!! Jisses vad gult det blev! Tillbaka till -90 talet igen. Fick alltså ändra planerna och det slutade med att jag köpte samma färg som jag målade trappan och hallen uppe med. Ett säkert kort som blev bra. Sen ska man absolut inte titta på hur golvlister och tak och sånt ser ut, för de är verkligen i behov av målning. Men är det en quick fix så är det.


före, hrmm, det vart sneda bilder.. Lyckas inte vända tillbaka så vänd på datorn vettja :)

    


efter

   

Sen har jag visst hunnit fylla lite år också. 25 tror jag det var, hehe. Man tappar räkningen så dant när det blir för många år att hålla reda på.. Jajaja, okej då. 31.

More to come..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 21 augusti 2014 09:14

Igår så hade vi överraskningsfest för min äldsta brors fru som fyller 50. Vi möttes allihop efter jobbet och åkte upp i samlad trupp och sjöng hela vägen in i huset. Hon vart verkligen glad! Lovas minsta kusin var med och de kom igång och röjde o...

Av jenny - 19 augusti 2014 09:46

Men nu är det väl ändå dags att sätta fart här igen. Sommaren har varit riktigt bra med kryssning till Bornholm, Köpenhamn och Visby. Massor av bad i havet, besök på Gröna Lund, tur med båt i skärgården, ett besök vid kakslottet (taxinge slott) och...

Av jenny - 10 juni 2013 20:30


Nu är det Per som är hemma med Lova och de håller igång hela dagarna. Lova har börjat prata väldigt mycket nu, på sitt vis, och det babblas i det oändliga. Oavsett om man är ute och går eller om vi är hemma. Undrar just hur mycket hon kommer snacka...

Av jenny - 9 juni 2013 22:17

På självaste nationaldagen så blåste Per upp Lovas första lilla pool. Den tyckte Lova verkade helkul och satte sig i den. Ingen fara, den var ju tom. Sen skulle vi fylla på vatten och Per tog ljummet från köket. Efter första ösningen hann han bara vä...

Av jenny - 24 maj 2013 22:19

Nu har Lova kommit på det här med kattmaten. Först så var det bara kul att pilla i matskålen med Melker och Frejas mat. Sen kom hon på att det var ännu roligare att strö runt matkulorna i köket och sen plocka tillbaka dem. Efter det så försökte hon ä...

Ovido - Quiz & Flashcards