Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av jenny - 20 augusti 2011 20:03

Eftersom det har ösregnat sen igår så behövde vi komma iväg en sväng och vad är bättre nöje att hitta på i regnet än bio.? Så vi tog med oss min mamma och så åkte vi till Heron City, käkade sen lunch på Pizza Hut och såg Pirates of the Caribbean. Tycker om de filmerna och den här var bra den med.


Nu är vi hemma igen. Per var ute och sprang en sväng medan jag körde 30 minuter på cross trainern. Skönt att få röra sig litegrann iaf..

Av jenny - 20 augusti 2011 10:34

Hästarna Eva och jag provred förra helgen kommer vi tacka nej till. Ägarna var jättetrevliga och nordsvensken jag hade turen att sitta på var också fin. Den Eva satt på däremot var lite väl outbildad och hade tyvärr patella upphakning också och vi kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var, men det kändes inte helt 100. Så då är det bättre att tacka nej än att rida några månader och sen hoppa av, det är lite oschysst tycker jag.


Istället ska vi åka på äventyr    Vi har ju åkt iväg på några ridhelger förut och det är verkligen jätteroligt! Man får se ett nytt ställe, får rida andra hästar, får mat osv. Lyx! Så nu ska vi iväg igen. Den här gången till ett ställe i Strängnäs som har islandhästar! Jippiiee! Jag som bara älskar islandshästar sen jag jobbade med det på somrarna för länge sen. Upplägget är att vi kommer på lördagen, får en ridlektion på banan, lite lunch/fika och sen ut i skogen. På söndagen frukost förstås och sen ut i skogen. Och tydligen har de två riktigt bra isisar som de trodde skulle passa. Det ska bli så roligt!

Av jenny - 20 augusti 2011 10:25

Har jobbat hemma under torsdagen och fredagen. Vi håller som bäst på att ringa ett gäng samtal för att ragga praktikplatser inför läsåret och det kan man likaväl göra hemma som på jobbet. Det är verkligen inte det roligaste momentet på jobbet. Det är väldigt få ja på väldigt många samtal men det verkar gå i hamn med det här programmet i alla fall. Värre är det när vi ska ringa in dataplatser.. *hua* Jaja, den dagen den sorgen..


Hittade Melker i påsen med nytvättade kläder.. Kommentar från Per "tvättbjörnen"

  får väl tvätta om kläderna igen.

Ovido - Quiz & Flashcards