Direktlänk till inlägg 24 november 2012

gammal vän

Av jenny - 24 november 2012 21:16

I torsdags när jag var och tränade så sprang jag på en jättegammal kompis. Vi umgicks för evigheter sen (ungefär). Vi träffades via hästarna naturligtvis, tror det var -97, när jag red en ponny som hette Afrodite och hon en annan häst i samma stall. Sen höll vi kontakten ett tag och så rann det tyvärr ut i sanden som det så lätt kan göra. Men så var vi plötsligt på samma pass och tränade! Tänk så det kan bli! Vi har nog inte setts på närmare 8 år. Och det som är mest ironiskt är att hon för 1 år sen flyttade till gatan bakom där vi bodde i lägenheten. Nu hade ju Per och jag hunnit flytta därifrån men vi bor ändå i samma lilla "by" och har inte sprungit på varann utan gör det på träningen av alla ställen. Så roligt att vi äntligen sågs! Så imorrn ska jag och Lova knata dit och hälsa på medan Per får slita med snickarboa.. Har inte skrivit nåt om vårt förråd, men det kommer. Det är rivet och uppbyggt igen och det är det som Per sysslat med.

 
 
Ingen bild

Jenny

25 november 2012 16:24

Det är ju helt galet kul att vi äntligen träffades igen. Som jag har saknat dig.
Tack för idag, det var riktigt mysigt att träffa dig och Lova. Nu måste vi hålla kontakten, och självklart ta en vin med sprite kväll haha. Kram kram

jenny

25 november 2012 20:07

Bara därför måste jag googla vad 17 det heter, vin och sprite :)
Och nu vet jag vart du bor, så mera fika!!

 
Ingen bild

Jenny

25 november 2012 21:30

Har du fått fram något?
Japp men nästa gång kommer jag till er på en fika :)

jenny

28 november 2012 21:51

Det finns en massa olika blandningar, en med coca cola bl.a Det jag tänkte på heter spritze, vin och mineralvatten. Jag tar vinet å du blandningen :)
Eller en fika hos mig först..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 21 augusti 2014 09:14

Igår så hade vi överraskningsfest för min äldsta brors fru som fyller 50. Vi möttes allihop efter jobbet och åkte upp i samlad trupp och sjöng hela vägen in i huset. Hon vart verkligen glad! Lovas minsta kusin var med och de kom igång och röjde o...

Av jenny - 19 augusti 2014 09:46

Men nu är det väl ändå dags att sätta fart här igen. Sommaren har varit riktigt bra med kryssning till Bornholm, Köpenhamn och Visby. Massor av bad i havet, besök på Gröna Lund, tur med båt i skärgården, ett besök vid kakslottet (taxinge slott) och...

Av jenny - 10 juni 2013 20:30


Nu är det Per som är hemma med Lova och de håller igång hela dagarna. Lova har börjat prata väldigt mycket nu, på sitt vis, och det babblas i det oändliga. Oavsett om man är ute och går eller om vi är hemma. Undrar just hur mycket hon kommer snacka...

Av jenny - 9 juni 2013 22:17

På självaste nationaldagen så blåste Per upp Lovas första lilla pool. Den tyckte Lova verkade helkul och satte sig i den. Ingen fara, den var ju tom. Sen skulle vi fylla på vatten och Per tog ljummet från köket. Efter första ösningen hann han bara vä...

Av jenny - 24 maj 2013 22:19

Nu har Lova kommit på det här med kattmaten. Först så var det bara kul att pilla i matskålen med Melker och Frejas mat. Sen kom hon på att det var ännu roligare att strö runt matkulorna i köket och sen plocka tillbaka dem. Efter det så försökte hon ä...

Ovido - Quiz & Flashcards