Alla inlägg den 26 april 2012

Av jenny - 26 april 2012 22:06

Här går dagarna med rasande fart. Får helt enkelt göra en kort resumé om vad vi pysslat med för nåt.


I lördags kom min äldste bror hit med familj och hälsade på. Lova var så nöjd och somnade i famnen på sin kusin.

I söndags kom min yngsta bror hit med sin familj. Också där sov sig Lova genom besöket. Lite senare på em kom en kompis med sin dotter och kikade, ingen större fart då heller på lill prinsessan.


I måndags så tog vi oss en utflykt till Eva. Hon hade lyckats med bedriften att skaffa ett litet dagis hemma. 5 stycken 6 åringar som röjde. Kändes rätt skönt då att vi har en liten knodd som inte ens kan rulla runt till magen än.. Lite lugnare på nåt sätt, haha.


I tisdags tog jag vagnen och vandrade ut på en långpromenad på över 2 timmar. Helt tydligt är att jag inte är van vid såna strapatser längre (svårt att tro att jag en gång i tiden ledde 5-6 gruppträningspass i veckan..) för jag var helt död igår och kunde knappt ta mig ur sängen för ryggen tydligen hade gått av under promenaden dan innan..vilket jag inte märkte då. Men lyckades ta mig upp på nåt sätt och sen var vi bara hemma hela dan.


Idag så har jag pysslat lite med paviljongen Per var iväg i helgen och köpte. Den står på altan framför vardagsrummet. Den kommer bli helt perfekt där. Ger både skugga, insynsskydd om man drar för gardinerna och så kan man sitta ute även om det duggar. Så jag satte upp gardinerna idag. Sen på em tog jag med Lova på en ganska lång prommis igen. Självklart började det regna så var dyblöt när jag väl kom hem igen. Lova däremot hon bara myste så sött i vagnen.


paviljongen sett från vardagsrummet

 


paviljongen igen sett från gräsmattan

 


lova testar sin allra första solhatt, liite stor kanske.

 

Ovido - Quiz & Flashcards