Alla inlägg den 12 april 2013

Av jenny - 12 april 2013 12:57

Var ju på en arbetsintervju igår, internt på jobbet.

Den gick bra tycker jag. De verkar trevliga där och jobbet i sig sådär.. Men det var extremt schemalagt, vilket jag förstått av andra. Det var knappt så det fanns utrymme för dassbesök kändes det som. Och det kommer inte fungera.

När jag kom hem ringde jag till hon på personal som tillsammans med min chef ska försöka lösa min jobbsituation. Förklarade att jag varit på intervjun och sa också till henne att jag behöver kunna ha flex i min tjänst. Då vart personaltanten nästan sur, hon var väldigt kort i ton. Jag påpekade att jag vill ha ett möte med dem (vilket jag försökt få sen januari..) och fick som svar att "ja det måste vi väl". Och visst, jag kan absolut förstå att jag inte bara kan komma och kräva saker. Men min gamla tjänst hade både flex och möjlighet till att arbeta hemifrån, så nånstans tycker jag att den nya tjänsten bör likna någotsånär den gamla med just ovan möjlighet. Det är trots allt inte jag som är orsaken till det här, att två av tre tjänster drogs in på vår lilla avdelning. Nu är det bara jättetråkigt att gå tillbaka och jobba där man inte är önskvärd, eller det vet jag ju inte men känns så..

Ovido - Quiz & Flashcards