Alla inlägg den 24 mars 2011

Av jenny - 24 mars 2011 13:57

Vet inte riktigt hur det gick till, men helt plötsligt så vart jag med i styrelsen i vår villaägarförening hemma.

För ett tag sen kom vår granne och frågade om jag inte skulle vara intresserad av att bli sekreterare. Njae, har en hemsk upplevelse av det när jag satt med i i ridskolans usek som liten knodd och skulle skriva ihop ett mötesprotokoll. Det slutade med att (efter att mamma varit jättebussig och skrivit ut allt på sitt jobb) jag kastade det och sa att jag glömt bort det. Sen rann det tack och lov ut i sanden.. Men det där har satt sig kvar och sekreterare lär jag aldrig bli igen.

Hur som helst så tänkte vi gå på mötet i alla fall och kolla vad som händer. Fick gå själv igår kväll, Per behövde vila sin spikfot. Så började mötet och de behövde en ny suppleant, gärna någon yngre kläcker sig en människa ur. Och alla vänder sig till mig såklart... Svårt att inte vara yngst när mötets genomsnittsålder låg på 65 år.. Jahapp, och vad säger man i en sån situation? Ja, fick jag fram till slut. Det är ingen betungande uppgift iaf, egentligen bara sitta med på de 3 mötena som ska ske under året. Men.. Dum som jag var råkade jag visst säga att jag kan ta hand om hemsidan. Men det blir nog roligt till slut det med   

Ovido - Quiz & Flashcards