Alla inlägg den 7 april 2011

Av jenny - 7 april 2011 20:27

Lyxade till det idag och tog semester, imorrn med, så det blir en riktig långhelg.

Har äntligen tagit ändan ur vagnen och tvättat bilen. Två gånger fick jag skrubba av den innan det mesta av den gråa smutsen var borta. Men nu ser man faktiskt att den är svart och inte gråmelerad.

Framåt eftermiddagen började jag med veden igen och har staplat upp nästan allt. Städat och gjort så fint det går också. Det ser så skräpit ut efter vedhuggning..

Har självklart fått hjälp av både Freja och Melker. Det är rätt lerigt ute och det märks om inte annat på missarnas tassar sen..


smutsig melker

 


avslöjad.. frejas..

 


ån rinner för fullt, det är översväming över bron och idag var det ännu mer. bilden är tagen igår.

   

Av jenny - 7 april 2011 20:12

Åkte iväg en sväng till stallet efter jobbet igår.

Det började med att jag på den stackars kilometern in i skogen till stallet mötte traktorn och eftersom det är en väg som det inte går att mötas på var det bara till att lägga i backen, med Pers stora firmaskåpbil utan backspegel inne.. Tja, bonden hann väl ta en fika innan jag backat klart. Hamnade inte i diket iaf.

Sen ut för att hämta in Manne och stallets absolut största lerhög kom så glatt och ville in. Han hade lera ungefär överallt. Satte fart och började sanera, då går piggborsten sönder. Jahapp, fick ta nästa redskap istället och fortsatte. Hur jag än gjorde hade han lera kvar. Vad är det man säger? En skitig häst är en lycklig häst! Tyckte nog han verkade rätt glad så vi körde den stilen   

Dags för fötterna och då hade ena dojjan dragits av. Tänkte att vi testar en kortis ridtur ändå, så broddade av den andra fossingen, på med sadel och träns och in för att hämta hjälmen. Då har en mus haft min hjälm som matbo! *hua* Men skam den som ger sig, luftade bort skräpet och på med den sen efter en grundlig koll.

Iväg kom vi till slut efter lite motgångar.

Som plåster på såren fick jag se ett gäng med nyfödda lammbebisar. Hela 5 stycken hann kläckas under tiden jag var i stallet.

Ovido - Quiz & Flashcards