Alla inlägg den 9 juni 2011

Av jenny - 9 juni 2011 08:58

Gick runt hemma och beskådade våra träd och buskar.

Vi har en helt fantastisk hortensia av något slag på baksidan som börjar bli gigantiskt stor och säkert behöver beskäras, men vad fin den är!


hortensian 

  


närbild på några av bollarna

 

Sen hittade jag den här lilla blomman som planterat sig själv mellan plattorna på bakdsidan. En vild gissning, men jag tror att det är en pensée som satt sig där. Lite roligt, för vad jag förstår så lever de bara över sommaren..

 

Freja och Melker gör sitt för att hjälpa till med trädgården, som att gödsla tex.. Melker han har hittat en jättebra toa i planteringen runt min 30 års present, den japanska rönnen.. Kanske därför som den mår så bra, hehe.


freja har hittat nytt sov- och mysställe

 

melker hittade vi inne i husvagnen efter en stunds letande

   

Av jenny - 9 juni 2011 08:49

I måndags var Per och jag iväg till Manne för att lämpa av en sadel men också för att kolla så allt var bra. Och de är så nöjda med honom. Deras son går ner flera gånger varje dag och bara myser med Manne, då känns det bra i hjärtat   . De hade varit iväg en liten runda i skogen och han hade tyckt det var jättekul, och Manne älskar ju att gå i skogen så han har verkligen kommit rätt.


manne och per

 

världens bästa häst

   

Däremot går det lite trögt tycker jag med att hitta ny medryttarhäst. Det är en del som hört av sig men kanske ingen klockren som passar både Eva och mig med avstånd osv. Men håller tummarna här.


Efter att vi varit hos Manne man åkte vi till brorsan och firade ett gäng med födelsedagar på samma dag, rätt praktiskt faktiskt.

Ovido - Quiz & Flashcards