Alla inlägg under april 2012

bvc

Av jenny - 11 april 2012 17:59

Idag har det minnsan hänt mycket i lilla Lovas liv.Vi började natten med magknip, inte så roligt.. Men hon är ändå fantastiskt snäll, gnyr mest och vrider och vänder sig till det onda kommer ut på naturlig väg.Sen var det besök på BVC. Kisses vad ett sånt besök kräver planering om vi ens ska komma iväg. Lova ska äta, byta blöja, kissa ner kläderna, få nya, äta igen och sen ner i vagnen. På det så lyckades jag trycka i mig frukost och en kopp kaffe, klä mig och allt det där som förut gick i ett nafs men som nu tar en aning längre tid..Hur som helst så kom vi i tid och gick igenom vikt och längd. Hon har blivit hela 55.5cm lång och väder 3860kg, vilket var mindre bra. Hon har inte gått upp så mycket som man önskar. Men bra mår hon!Efter BVC spektaklet traskade vi hem till Lovas farmor och farfar och fick lunch och sen hem igen. Sen hade den dan försvunnit.

Av jenny - 9 april 2012 15:22

Den 20 mars (på min äldsta brors födelsedag, så nu är den delad. Vilket brorsan redan var bombsäker på att det skulle bli..) klockan 14.18 damp vår tjej Lova ner till världen. 3925 kg tung och 51 cm lång.


Tänkte att hon skulle få bli presenterad här på bloggen och sen hoppas jag att mitt bloggande kanske kan komma igång igen.. Men har upptäckt att en sån här liten rackare verkligen kan sysselsätta två vuxna på heltid, så får helt enkelt skriva när tiden räcker till, som nu   


Lova käkar, gör i blöjan och är mest vaken. Sover också såklart, men inte de där 20 timmarna per dygn som man läst om.. Utan hon kan glatt vara vaken i 5-6 timmar i sträck och sen sover hon som en stock igen. Vi har inte fått igång några rutiner än. Tycker hon äter och sover på väldigt olika tider men det där ger sig nog med tiden.


Hur som helst så ska jag inte babbla bort inlägget här när det faktiskt är bilderna som är roliga. Så här kommer ett gäng glada bebisbilder.


 

ähum, ojdå. Ja, riktigt så ser hon inte ut.. Men däremot är det en Melker som njuter i hennes säng så länge hon sover i vår.

 


Okej, här är hon. Fotad på förlossningen och sen bb

   


hemma

       


napp barn???  


Ovido - Quiz & Flashcards