Alla inlägg den 9 maj 2011

Av jenny - 9 maj 2011 09:48

Det är inte bara vi som haft fullt upp. Melker och Freja har varit upptagna med sitt.

Fredde har roat Freja, eller om det var tvärtom, men roligt hade de. Freja smet in på kattvinden några timmar. Hon tycker det är helkul där, vi är mindre roade..


freja i vardagsrummet

  


Melker i sin tur hade sovtimmar utomhus hela lördagen. Först i en flyttkartong vi lagt på gräsmattan. Sen vart det nog för varmt där så han la sig i komposten.. Nu förstår jag varför han hade en daggmask inlindad i svansen för några veckor sen, han hade väl varit där då med..


melker njuter i komposten


Självklart har båda varit kontrollanter i sovrummet och sett till att allt gått rätt till. De verkar ha godkänt arbetet för båda snusade så sött där under natten. Freja vid mina fötter och Melker på golvet (på mina kläder förstås..). 

Av jenny - 9 maj 2011 09:26

Helgen har gått med rasande fart och nästan all tid har gått till sovrummet.

I fredags kom Fredde och sov över hos oss. Per hämtade hem golvet och började lägga det.

I lördags klockan 8 skulle brorsan komma och dra elen, halv nio dök han upp. Skönt för oss för vi var lite segstartade så han kom lagom till morgonkaffet   .


per visar nåt viktigt för brorsan, fredde kontrollerar


per och brorsan har skoj


Sen var det full rulle hela dagen med jobb och massa helgbesök. Per och brorsan jobbade stenhårt i sovrummet och jag lovar att det har gett resultat!

Sen drog brorsan hem till sina projekt och Per fortsatte jobba. Hela golvet blev klart, hälften av socklarna uppe, dörr och karm på plats, elementskyddet ditsatt.

I söndags var det fortsättning. Per satte upp fodret kring dörren och kattvindsluckan, sista socklarna, rensning av de inbyggda garderoberna, dammsuga, torka, dammtorka och sen så.. Sängarna är indragna men vi har inte några andra möbler dit än och lite småfix är det kvar. Men det är sååå fint!


Jag älskar mitt sovrum!!

  

   

Ovido - Quiz & Flashcards