Alla inlägg den 11 december 2010

Av jenny - 11 december 2010 16:13

Tycker det är väldigt roligt att fota! Är nog en sån som fotar hellre än bra. Skulle väldans gärna vilja gå någon fotokurs en vacker dag. Men till dess så ser det ut såhär:

  

ån bakom huset


  

ån igen


  

trädgårdstrollet


  

dags att skotta taket...


  

överfullt


  

per i skottartagen


  

freja

Av jenny - 11 december 2010 16:07

Åkte till stallet på fm. Planen var att vi skulle ta en promenad, jag behöver ju också röra på mig litegrann.. Så tänkte slå två flugor i en smäll. Men Manne var så himlans på alerten när jag tog ut honom från hagen att jag ändrade mig.

Så på med grejerna och fram med ridhjälmen och iväg mot stora vägen. Han var jättepigg, frustade och hade sig. På hemvägen fick jag knappt stopp på honom. Han blir väldigt tjusig när han är sådär på! Travar på stället, ruskar på huvudet så manen står åt alla håll, pigga ögon och så visar han upp sin hals där. På håll så ser han nog ut som en riktig hingst med sin stolta hållning. Hade gärna velat fota då, men hade händerna fulla av tyglarna..

Vi tog ett ärevarv runt stallet väl hemma igen så han kunde varva ner nån minut extra. Sen ut i hagen till Pralin.

Ovido - Quiz & Flashcards