Alla inlägg den 21 december 2010

Av jenny - 21 december 2010 21:11

Nu är det inte många dagar kvar innan tjocka släkten kommer och firar jul! Vi delar upp våra jular litegrann. Vartannat år firar vi med Pers familj, vilka kommer hit nu på julafton och det andra året med min familj. Det är första året vi firar jul i huset så det ska bli väldans trevligt. På annandagen kommer min familj hit, tydligen nåt nytt påfund som ena brorsan kommit på. Så det blir till att ha julstök två gånger med en dags vila   

Så därför har jag ikväll börjat baka lite smått. Inget avancerat, kommer baka bröd och så en supergod saffranskaka:

  

Den ser nog inte så mycket ut för världen just nu, men med lite florsocker på sen blir det som att äta en saftig lussebulle med en extra sockertouch.


Lisa och jag vart bjudna på lunch hemma hos mamma idag. Lämpade av julklappar till alla brorsbarnen som mamma får dela vidare sen. Fick med mig en påse tillbaka och ett gäng gamla varma sockor som jag haft förut. Nu ska jag inte frysa om fossingarna mer..

Ovido - Quiz & Flashcards