Alla inlägg den 28 december 2010

Av jenny - 28 december 2010 18:43

Var ute och promenerade Melker. Man kan ju kanske tycka att han borde vara glad att få komma ut ur sin bur och få röra på benen. Men näe inte alls. Han bara piper så fort man tittar på honom och är superirriterad när han är ute och går, om han inte hittar nåt mjukt mysigt ställe att lägga sig på förstås. Vi gick en tur på ovanvåningen och han tog sikte på att gå under sängen. Men där var vi oense. Han försökte på alla sätt och vis att krypa sig närmre sängen, så måste medge att han är en smart liten rackare. Men han får helt enkelt inte, och vad sur han vart. Det blev både morr och fräs när jag bar bort honom. Men klart nöjd när han fick vara tillbaka i buren, då dags för storslicken.


Nu när det är ledigt så passade jag på att åka ut till en annan herre, fast en väldans glad sådan. Snacka om att känna sig välkommen! Härligt!

Tog ut Manne man och piffade till honom inför vår rätt korta utetur. Vad pigg han var! Vi red mot veterinären och vände där. Testade traven och snösulorna gör verkligen sitt, tror inte han fick en enda stylta. Skönt. På hemvägen hade han gasen i botten. Kan det vara maten som lockar?? hehe. Passade på att känna på honom litegrann och vänster sida är mjuk, höger lite trögare.

Var som en isbit redan när jag klev ur bilen till stallet, så körde turbovarianten när vi kom tillbaka efter turen. Snabbt borsta och kolla så allt såg bra ut och sen ut i hagen till Pralin och snabbt hem.


Av jenny - 28 december 2010 18:21

För flera månader sen hittade jag en riktigt fult målad byrå på blocket för 50kr. Den var verkligen gräslig i färgen men tänkte att jag skulle ha projekt renovering av den, så skickade Per att hämta upp den i stan. Stackars Per, han får alltid åka runt och hämta upp mina små projekt..

I vilket fall som helst kom Per hem med den lilla, lilla byrån och kom på att vi kan lämna in den på lackning hos ett företag som Pers firma brukar anlita. Vi fick ett bra pris och där har den bott till idag. För nu har jag hämtat hem den. Och den blev såå fin! Vet inte när den är tillverkad, kanske på 40 eller 50 talet nån gång.


    


Jag är alldeles kär i den lilla byrån! Hade tänkt att den ska stå i hallen uppe, men nu när den är där vet jag inte om den egentligen passar... Men nånstans ska den få sin bästa plats.

Ovido - Quiz & Flashcards