Alla inlägg under mars 2011

Av jenny - 7 mars 2011 16:19

Nu när det har varit sånt toppenväder i helgen har vi passat på att sitta i solen och få lite d vitaminer. Missarna har såklart varit med ute.

Melker den lille rymmaren körde en rymning igen *suck* och inte vilken som helst, utan en riktigt lång sak.

Först lyckades han knaggla sig över snön in till vår granne. Där gick han och luktade i ungefär evigheter. Katten Lukas som bor där lär väl ha lämnat lite doftspår efter sig som var extra intressanta. Sen lyckade Melker gå ut från baksidan och in på andra grannens framsida och under bilarna såklart. Vi stod där utanför och glodde in på tomterna. Till slut öppnade en tant dörren till sitt hus och frågade om något var fel, haha. Det var effektivt i alla fall för Melker kom som ett skott därifrån då. Sen fick han utegångsförbud.

Freja var med hela tiden med svansen i vädret och sprang efter Per, som är hennes stora idol i livet.

Innan rymmaren fick eld i baken lyckades vi få dem på bild.


närbild på lillfjantan

  


svårt att se på bilden, men här är vildbassingen uppe på insynsskyddet och kloar (nån meter upp)

  

  


lite kik ut på baksidan

  


den flygande köttbullen, hehe. Han är inte riktigt så stor som det ser ut som, visst är han lite rund men när han var rakad såg vi hur mycket päls han faktiskt har.  

Av jenny - 5 mars 2011 21:13

Full rulle framför dumburken. Sitter och häckar framför tv:n och kollar på andra chansen. Idag kom brorsan och mitt brorsbarn på besök, de övningskörde hit. Sen lite promenad, Per slipade i sovrummet och annat pyssel stod på schemat. Egentligen skulle Eva och jag ridit men det var mer eller mindre isgata så det får vänta ett tag till. Nu orkar jag inte skriva mer..Ciao

Av jenny - 4 mars 2011 14:07

Förstår bara inte hur man kan vara så fruktansvärt elak..


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8660726.ab

Av jenny - 4 mars 2011 13:35

Min lilla aning om träningsvärk från gårdagens stenhårda pass lät inte vänta på sig.. Jag nästan rullade ur sängen i morse för att komma upp och nu stapplar jag runt i korridorerna här på jobbet som om jag helt plötsligt blev 100+. Armarna mår rätt bra, så de kan jag vifta med fortfarande, det är värre med benen och rumpan. Det nästan gnisslar i musklerna när jag går. Men kan inte skylla på någon annan än mig själv.. Det går ändå över om någon dag eller så. Härligt att livet leker!

Av jenny - 3 mars 2011 15:04

Lisa och jag körde ett skivstångspass på lunchen idag. Stenhårt och jag fick kramp nästan med en gång i högerbenet, i uppvärmningen...haha. Men det var bara att bita ihop och svettas vidare.    Jättekul och jättejobbigt! Det här ska vi definitivt göra fler gånger. Problemet nu är att jag redan har stelnat till.. Kunde knappt knöggla mig upp från stolen nyss, förstå vilken träningsvärk jag kommer ha imorrn.. Men det är skönt att veta att man lever.


det är svårt att ta miste på vilket träningsskåp som är mitt..

  

Av jenny - 2 mars 2011 10:17

          

Av jenny - 2 mars 2011 09:45

..mungo. Har inget bra svar på det. Trodde att Melker var katt från början men är nu lite mer tveksam..


  

Av jenny - 1 mars 2011 10:57

Melker har fått börja gå ut så smått. Det märks att han riktigt längtar ut och tillbaka till sitt liv som utekatt. Men än så länge måste allt vara kontrollerat till han blir ännu starkare i benet.

Nu när det varit så mycket snö ute så har det varit alldeles perfekt att släppa ut honom. Vi har skottat en gång och snön har varit som ett staket. Plus att han tycker det är rätt kallt ute, han har inte satt vinterpälsen som Freja eftersom han varit inne hela tiden och vill inte vara ute för länge.

Men nu har "lillasyrran" Freja visat honom vart man ska traska upp på snön för att komma vidare ut från tomten. De glider helt enkelt upp på snöhögen vid friggan och går över staketet och vidare ut vid vändplan på baksidan. Där såg vi för någon dag sen först Freja som satt mungo och tittade in mot oss., sen Melker bakom friggan som tittade lite finurligt mot Per när han gått runt för att hämta hem den lilla rackaren. Men Melker hade ingen som helst plan på att gå tillbaka in på tomten och trippade så fint vidare till Per kom ikapp honom. Sen morrade han hela vägen hem i famnen på Per.

Igår gjorde han samma sak igen. Raka vägen mot friggan och över på snön..


            

Ovido - Quiz & Flashcards