Alla inlägg under oktober 2010

Av jenny - 15 oktober 2010 09:02

Här Lisa kommer ett foto på kaminen!!:


  


Ber om ursäkt för min fotokvalitet, men eftersom kameran är paj så får mobilen vara stand in tills vidare.

Av jenny - 15 oktober 2010 08:50

Melker tycker inte alls att det här med tratt är något att hurra för. Så fort han får på sig den tar han det väldigt lugnt och stilla och ser väldigt olycklig ut.

Men nu har nedräkningen börjat för på söndag blir han av med tratten! Då har det gått hela 10 dagar sen han blev opererad. Så får han hålla ut ytterligare en vecka till innan han ska få börja gå ut så smått igen.

Lyckades fånga den olyckliga på en rätt dålig bild i morse när han spanade ut:


  

Av jenny - 14 oktober 2010 18:10

Tänk att en förkylning kan vara så långdragen. Jag ska aldrig mer kommentera när någon blir däckad hemma av "bara" en förkylning.


Per var på lättakuten idag med hans förkylning. Han trodde det gått upp i bihålorna. Men nej, nej. Farbror doktorn sa att han råkat ut för barnbaciller, haha. Det var ganska kul faktiskt.


Det blåser nästan storm här hemma och möttes av att en av blommorna dragit i backen på framsidan. Lite svinn får man allt räkna med..

Men det var lika bra att säkra blommorna så nu står de nog rätt ok.

Av jenny - 13 oktober 2010 19:58

I förra inlägget skrev jag att vi vart iväg på en ridhelg.

Lyckligtvis hade Eva och Lena varsin fungerande kamera och delat med sig av fotona.


Vi var på Ulvstorps Gård utanför Nyköping och red westerntränade Haflingerhästar.

Har varken ridit western eller någon haflinger förut, så det var en riktigt rolig upplevelse.

  


Förra året var vi på Fimta gård och red. Där fanns det också en ekologisk äggproduktion med en massa höns.

  


Av jenny - 13 oktober 2010 19:35

Förra helgen var vi iväg på en helt underbar ridhelg, 3 damer. Hade med kameran såklart, allt måste ju förevigas. Kameran är inte jättegammal, köpte den till Per förra maj som en födelesdags present. Den kostade 2000 kr på Elgiganten och jag köpte till en trygghetsförsäkring på 3 år.

Så nu när vi var iväg gick den sönder. Vet ärligt talat inte vad som hänt med den. Har inte hanterat den ovarsamt, den har legat i fodralet och jag fotade bara några foton. Så när jag skulle kolla på bilderna på söndagen var skärmen vit. Fota gick det att göra fortfarande, men på skärmen syns ingenting.

Gick till Elgiganten och visade kameran och förklarade att jag inte vet vad som hänt. Blicken han gav mig som hjälpte mig sa verkligen allt. Han trodde att jag stod och blåljög honom i ansiktet.

Det slutade med att han tog in kameran och sa att jag skulle ringa försäkringsbolaget Moderna som avtalet låg hos. Han avslutade med att jag skulle "berätta vad som hänt, om jag förstår vad han menar.." med en grym j-a underton att jag ska berätta den verkliga sanningen.

Så lydig som man är ringde jag dit och berättade sanningen: att jag inte vet hur det kommer sig att kameran inte fungerar. Fick ett brev idag på lådan där det står att försäkringen inte gäller för att jag inte kan berätta hur det gick till!

Men hur dumma får de vara egentligen???

Inte undra på att folk luras hit å dit när man blir behandlad så. Det är alltså bättre att jag ljuger ihop en satans historia om vad som hänt än att jag berättar sanningen!!?? Någon som kan svara på det?

Jag skulle aldrig för mitt liv hålla på och ljuga så. Jag skulle aldrig avsiktligt förstöra en riktigt bra kamera för att få en nyare. Jag har aldrig utnyttjat någon försäkring om jag tecknat någon extra. Så när jag står och berättar sanningen får jag bara skit tillbaka plus att jag känner mig oerhört kränkt när nån påstår att jag ljuger!!

Visst, nu kan väl många tycka att det inte är något att bråka för en kamera som "bara" kostade 2000kr. Jag tycker det är mycket pengar, kameran var bra och det är en ren princip sak.


Jag är så fruktansvärt arg över att vi nästan alltid köpt teknik prylar på Elgiganten och inte hållt på och krånglat och grejjat och så blir man behandlad som en lurendrejare.


Näe, stoor tumme ner för Elgiganten!

Av jenny - 13 oktober 2010 13:21

Eftersom min förkylning aldrig ger med sig så fick lunchträningen på friskis ställas in idag. Istället tog jag mig en promenad i det superfina höstvädret.

Slog in på en stig jag inte gått på tidigare och fann en sjö! Förstå, 5 min prommis från jobbet i industriområdet finns en sjö.

  


  

Fina färger utanför jobbet

Av jenny - 12 oktober 2010 20:42

Igår så blev jag faster igen! För 9:e gången, men det är lika speciellt varje gång. Antar att det blir till att vara lite barnvakt så småningom också.


Det vart i alla fall en välmående kille som kommer reta gallfeber på sina två äldre brorsor om några år. Eller tvärtom.. Ja, vi får se.

Än så länge ligger han kvar på sjukan med mamma och pappa och myser.


Av jenny - 12 oktober 2010 20:23

Här har jag startat en blogg för att skildra min vardag och så skriver jag inget.

Har inget som helst försvar för det här. Ska ta och skärpa mig nu och skriva mer.

Så det så!!


Kan väl kort skriva vad som hänt.

Vi är numer konstant förkylda känns det som.. Ska inte klaga, för tror nog att det är fler än vi som känner så just nu.

Melker är opererad för sin patella luxation vänster bak. Han går runt med tratt här hemma och är väldigt missnöjd över det. Han har dessutom utegångsförbud och det är inget han direkt uppskattar. Men såret ser verkligen jättefint ut och bakbenet är rakt och "peppar, peppar" så har vi inte sett någon hakning heller.

Freja struttar runt som vanligt. Hon har börjat väcka oss vid 4 på morronen för att hon vill ut. Rackarns misse!

Manne mår så mycket bättre än innan. Verkar som att hans ringkota börjat lägga sig en aning och gör mindre ont. Vi har flyttat tillbaka honom hem till gamla stallet också så han får gå med stora kärleken Pralin och verkar trivas med livet.

Pigg som en mört är han och vi har skrittat några gånger barbacka och det har gått bra.

Freja myser på framsidan


    

Melker "in action" 

Ovido - Quiz & Flashcards